Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Vi skickar din beställning inom 1-2 dagar, vi strävar alltid efter att skicka dina varor så snabbt som möjligt. Skulle din leverans av någon anledning bli försenad hör vi alltid av oss. Du får alltid en orderbekräftelse av oss efter inskickad order sedan ett leveransmail då varorna skickats. 

Vi skickar paket upp till 2 kg som varubrev via Postnord. Mindre varubrev delas ut direkt i brevlådan, större varubrev hängs i påse på brevlådan eller på din dörr. Skulle inte något av dessa alternativ vara möjligt, så hämtas paketet ut hos postombud efter sms avisering. Övriga försändelser levereras med DHL och hämtas ut på närmsta Service point. Har du önskemål om att få dina varor levererade till någon speciell Service point (DHL), hör bara av dig så ordnar vi det! Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.    

Fast fraktkostnad inom Sverige är 39 kr per försändelse. Vid ordervärde över 699 kr skickar vi din försändelse fraktfritt inom Sverige.

Fraktkostnad för leveranser till Danmark, Finland och övriga Europa är 199 kr per försändelse. Fraktkostnad för leverans till Norge är 149 kr. Vid leverans till Norge dras momsen av i kassan.    

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (försändelsen finns kvar på utlämningsstället i 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Öppet köp

Du har alltid öppet köp i 14 dagar från det datum du mottagit dina varor.

 

Ångerrätt/Byte/Reklamation/Retur

Om du ångrar ditt köp och vill returnera någon vara, gäller att varan returneras i sin orginalförpackning (om sådan finns) samt med följesedel och ordernummer. Kontakta oss alltid före du returnerar något, så att vi snabbt kan behandla din retur och återbetala varan. Returfrakten vid ångrat köp står kunden för.   

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Så här går du tillväga vid byte av vara: kontakta oss inom 14 dagar om vilken vara du vill returnera för byte, och vilken vara du skulle vilja ha istället, så att vi kan reservera ersättningsvara för din räkning. Ange alltid order.nr och artikel.nr. När varan kommit i retur till oss, skickar vi omgående din nya vara. Returfrakten till oss står du som kund för vid byte. Se returadress nedan.  

Så här går du tillväga vid reklamation/retur: kontakta oss inom 14 dagar om den vara du vill returnera eller reklamera. Om du mot förmodan fått en felaktig eller defekt vara så ersätter vi dig med en ny felfri vara/ersättningsvara, då vi fått din reklamation och godkänt denna. Bifoga gärna foto på felet med din reklamation. Vi ersätter dig också för dina fraktutlägg. OBS! Viktigt är att ingen vara returneras förrän reklamationen är klar och godkänd, och att alla returer sedan görs till nedan adress:

Hallon Collection

Torp Fogdagård 6

331 92  Värnamo 

OBS! Skicka ej returer mot postförskott. Vi vill självklart att du som kund ska bli helt nöjd med dina varor, så kontakta oss alltid först om du vill byta/returnera/reklamera, så löser vi allt på bästa och smidigaste sätt!

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout 

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Ingen fakturaavgift i Klarna checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
  • Kostnad för Klarna Faktura är 29 kr

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Payson

Med Payson kan du betala med kontokort, Visa eller Mastercard eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
Please note! If you are ordering from Europe this is the payment to choose! You can pay with Visa or Mastercard. Please note that you have to mark your country when ordering, if not the payment will not be completed. The freightcost is sek 199 within Europe, for Norway the freightcost is sek 149. 

- Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 5976-3169. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Tänk på att det tar 1-2 dagar innan vi ser din inbetalning på vårt konto, vilket innebär 1-2 dagars extra leveranstid vid förskottsbetalning. Så snart vi ser att din betalning är på väg skickar vi dina varor!    

- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna. Denna tjänst är i nuläget avstängd i webshopen. Kontakta oss på telefon eller mail om du vill ha dina varor skickade mot postförskott, så kan vi hjälpa dig! Om vi ska skicka mot postförskott vill vi att du godkänner och bekräftar att du är medveten om dessa villkor: Kostnaden för pf är f.n. 100-120 kr beroende på paketets storlek (Postens avgift) samt den vanliga frakten på 39 kr. Du betalar alltså för varor, frakt samt postförskottsavgift då du hämtar ut dina varor på Postens utlämningsställe. Postförskott som ej hämtas ut inom 14 dagar debiteras med 350 kr för att täcka våra administrativa kostnader samt fraktutlägg.     

 

Minimiorder

Vi har ingen minimiordergräns - alla order är lika välkomna!

 

GDPR (General Data Protection Regulation)

Den 25 maj 2018 trädde nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft i hela EU. GDPR ersätter den tidigare Personuppgiftslagen PUL.

Att skydda dina personuppgifter har alltid varit mycket viktigt för oss. När du beställer varor i webshopen lagras dina personuppgifter, såsom namn, adress, e-post, mobilnr, IP adress. Dessa lagras hos oss för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund, alltså leverera ut varor, följa upp leveranser och meddela om ankomst av varor för uthämtning. Vi garanterar att vi aldrig lämnar ut några uppgifter till 3:e part, utöver de vanliga uppgifter som behövs för att fullfölja din leverans. Lagring av personuppgifter sker under den tid som krävs enligt bokföringslagen. Du kan få ta del av de uppgifter vi har lagrat om dig på skriftlig förfrågan, samt du kan när som helst begära att dina uppgifter hos oss raderas. Om du får nyhetsbrev från oss är det för att du har anmält dig för nyhetsbrevet vid order, eller på vår hemsida. Du kan när som helst gå in på vår sida och avboka dig från nyhetsbrevet om du inte längre vill ha nyheter och erbjudanden från oss. 

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. I övrigt gör vi inga sms utskick om du inte har godkänt detta vid orderläggning. 

Drift & produktion: Wikinggruppen